Hlavní stránka
Česká verze stránek   English version




21. 02. 2006  12:14, autor: dave

téma: Obchodní informace

Otestujte si kvalitu své firmy

Kdo si chce ověřit, jak si vlastně jeho firma stojí, jaké jsou její silné a slabé stránky, může tak lehce učinit přes internet.
CzechInvest pomůže s konkurenceschopností


Agentura CzechInvest totiž připravila pro české firmy on-line test, kde podnikatel po vyplnění jednoduchých otázek zjistí, v jakých oblastech jeho společnost funguje dobře a kde by měl udělat změny. Zájemci jej najdou na www.czechinvest.org v záložce Poradenství - Autoporadenství.
Test je rozdělený do čtyř, pro podnikání klíčových oblastí: financování a finanční řízení firmy, marketing, personalistika a výroba.
"Pro každou oblast jsme připravili sadu otázek, na které může podnikatel odpovědět přímo ze své kanceláře nebo z domova," uvedl generální ředitel agentury CzechInvest Tomáš Hruda.
Otázky jsou prosté, k správnému pochopení navíc slouží komentář agentury. Například otázku "Znáte příčiny a důsledky rizik spojených s finančním řízením firmy?" doplňuje vysvětlením, co a jak je možné rizika rozdělit.
Podobně jsou konstruované i otázky v dalších třech oblastech. "Motivujete pracovníky k vyšším výkonům pomocí mzdových opatření?" zní otázka z oblasti personalistiky. Komentář pak vysvětluje, co je úkolová mzda (platba za určitou jednotku práce), smluvní mzda (odměna za dohodnutý soubor prací), podílová mzda (provize) ve specifických případech (obchodní činnost, některé služby) či dodatkové mzdové formy (odměna za úsporu času, prémie za výkon, osobní příplatek, odměna za zlepšení pracovního postupu, podíly na výsledcích organizace).
Základem úspěšného absolvování testu je samozřejmě pravdivé zodpovězení otázek.
Pokud podnikatel odpoví alespoň na 80 procent dotazů v každé části, zobrazí se mu vyhodnocení testu.
Hodnocení procentuálně vyjadřuje nakolik firma funguje správně, zároveň ale upozorní na konkrétní slabá místa.
V případě, že se podnikatel rozhodne s nelichotivým výsledkem nějak vypořádat, může využít služeb zkušených specialistů z Národního registru poradců nebo mu pomohou v některém z 26 Regionálních poradenských a informačních center (RPIC), které se na řešení problematiky malých a středních podniků specializují. Na vybrané druhy poradenství navíc mohou podnikatelé získat finanční podporu.

Zdroj: Hospodářské noviny

 

 

>>Diskuse k článku (0)

<< Zpět




  

Hledat v aktualitách

Nejnovější

Ekonomické informace
Právní informace
Obchodní informace










Online: 2