Odvezli jste si z dovolené spíše rozpačité pocity než hezké
vzpomínky a fotografie? Čekala vás namísto pláže u elegantního hotýlku každodenní půlhodinová cesta ke znečištěnému moři? Pokud cestovní kancelář nedodržela, co podle smlouvy měla, je nejvyšší čas podat reklamaci. Praktickým pomocníkem vám může být reklamační formulář a Frankfurtská tabulka slev, které připravilo občanské sdružení spotřebitelů Test.
Pokud jste neuspěli se stížností přímo během zájezdu a delegát nechtěl nebo nemohl zřídit nápravu, je čas na reklamaci, která musí být podána nejpozději do 90ti dnů od skončení pobytu. Zcela zásadní je podpořit svá tvrzení co nejvíce důkazy, jako jsou fotografie nebo i výpovědi dalších turistů.
Cestovní kancelář má na projednání stížnosti zákonnou lhůtu jednoho měsíce. Pokud se problémem odmítne zabývat, nebo nejste spokojeni s verdiktem, nezbývá než se obrátit na soud. Mimoto je vhodné podezřelé zacházení nahlásit u České obchodní inspekce a stěžovat si u Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, která má za úkol klienty chránit před nepoctivci z vlastních řad.
Reklamační proceduru vám zjednoduší občanské sdružení spotřebitelů TEST. Z webu dtest.cz si můžete nechat na email poslat vzor reklamačního formuláře a Frankfurtskou tabulku slev. "Největší neznámou pro spotřebitele při reklamaci bývá právě vyčíslení slevy, kterou by měl požadovat", říká Martina Vernerová, právní poradkyně časopisu dTest. Tabulka podává orientační vyjádření vratky z ceny zájezdu v procentech při nevyhovujícím ubytování, dopravě atd. Byla vypracovaná v roce 1985 v Německu, v České republice žádný podobný závazný výčet zatím neexistuje.
Zdroj: týden
|