Hlavní stránka
Česká verze stránek   English version




25. 06. 2011  22:19, autor: kika1990

téma: Ekonomické informace

Prototyp českého milionáře: 47letý patriot, který má rád kvalitu

Čeští dolaroví milionáři (s volným majetkem k použití přes 18

milionů korun) jsou ze dvou třetin podnikatelé. Pouze každý sedmý z nich je zaměstnancem, 15 procent jsou osoby samostatně výdělečně činné. Vyplývá to z průzkumu, který uskutečnila J&T Banka. Podle studie jsou nejbohatší Češi vesměs hrdými patrioty a před honosností dávají přednost kvalitě.
Prototypem českého dolarového milionáře je podle průzkumu muž ve věku 47 let. Je realistou, který očekává, že časy budou horší a je na to připraven. Přemýšlí, co po sobě zanechá a myslí na další generace. Podporuje vzdělávání a je ochoten přispět i na sociálně slabší.
Při výběru investičních příležitostí věří čeští milionáři své intuici nebo dají na radu přátel a známých. Za důležité považují sledovat ekonomické dění v Česku i zahraničí.
V otázce dobročinnosti jsou respondenti jasnými patrioty. Naprostá většina, 71 procent, přispívá v rámci Česka. Nejvíc peněz míří na přírodní katastrofy, děti bez domova nebo rozvoj vzdělávání. Začíná růst i podpora seniorů. Překvapivě málo peněz jsou dotázaní ochotni věnovat na přírodu a ekologii.
Investiční uvažování českých milionářů
Jeden milion korun považuje český dolarový milionář za krátkodobou investici, kterou je vhodné vložit „tady a teď“ do sebe. Na 16 procent z nich by částku investovalo do koníčků, cestování, vzdělání, a to zejména svých dětí. Pokud by milion neinvestovali do sebe, doporučují jej vložit do bankovních produktů, jako jsou termínované vklady, do akcií, podílových fondů a obligací.
Částku deset milionů korun už milionáři považují za investici dlouhodobou, která by měla přinést další peníze. Více než polovina dotázaných (59 procent) by jednoznačně zvolila investici do nemovitosti, zvolená nemovitost by ale podléhala přísnému výběru. Druhou nejčastěji zvolenou investicí by pak byly akcie (36 procent), a to i přes to, že ji jednoznačně řadí do rizikových investic.
Kofola nebo Škoda – oblíbené české značky tuzemských milionářů
Průzkum se zajímal také o to, jaké mají dolaroví milionáři rádi české značky. Z odpovědí vyplynulo, že dávají přednost kvalitě a spolehlivosti před honosností či okázalostí. Z českých značek mají slabost pro ty, které mají na našem trhu dlouholetou tradici a dokázaly se prosadit i ve světě, jako je například Baťa.
Na celé čáře ale v oblíbenosti značek zvítězila Kofola. Mezi další oblíbené české značky u nejbohatší vrstvy patří Pilsner Urquell, Becherovka a Škoda. Tu si ovšem jako oblíbený automobil vybrala pouze tři procenta účastníků průzkumu.



Zdroj: E15.cz

 

 

>>Diskuse k článku (0)

<< Zpět




  

Hledat v aktualitách

Nejnovější

Ekonomické informace
Právní informace
Obchodní informace










Online: 8