Podnikatelé si z programu Marketing rozdělí dalších 300 milionů
korun na prezentaci v zahraničí. Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo pokračování druhé výzvy k předkládání žádostí o dotace z tohoto programu. Malí a střední podnikatelé mohou finanční podporu z fondů Evropské unie využít k prezentaci svých výrobků či služeb na zahraničních veletrzích a výstavách. Uvedlo to dnes ministerstvo.
"Program Marketing představuje významnou pomoc českým firmám, které chtějí prorazit na zahraniční trhy. Díky němu jim stát a EU mohou pokrýt až polovinu nákladů na jejich prezentaci v zahraničí," sdělil ministr průmyslu a obchodu Martin Kocourek.
Podle ředitele sekce fondů EU, výzkumu a vývoje MPO Petra Očka program Marketing patří mezi nejoblíbenější dotační programy. "Od roku 2007, kdy se podpora začala poskytovat, už pomohl bezmála 800 českých firem prorazit do zahraničí. Podnikatelé můžou na své plány z tohoto programu získat nejméně 300.000 korun, horní hranice podpory přitom není omezená," uvedl.
Žádosti o dotace bude přijímat agentura CzechInvest od 1. června do 15. září, už nyní ale mohou podnikatelé konzultovat své připravované projekty v regionálních kancelářích CzechInvestu, nebo na centrále v Praze. "Regionální kanceláře pomohou i se založením takzvaného master účtu, který je potřeba při spravování projektu v online aplikaci eAccount," podotkl generální ředitel CzechInvestu Miroslav Křížek.
O finanční podporu z programu Marketing se mohou ucházet malé a střední podniky s minimálně dvouletou historií a sídlem v České republice, mimo hlavní město Praha. "Pražské podniky se mohou do programu zapojit pouze v případě, že budou na veletrhu či výstavě prezentovat výrobky nebo služby své regionální pobočky," dodala mluvčí CzechInvestu Štěpánka Filipová.
Program Marketing je součástí operačního programu Podnikání a inovace (OPPI). Do roku 2013 má OPPI českým podnikatelům rozdělit zhruba 90 miliard korun.
Zdroj: ČTK
|